Over Steve

HET VERHAAL VAN STEVE: HET IS EEN VERHAAL UIT NEW YORK

Steve

STEVE MADDEN
Oprichter en hoofd creatief en design, Steve Madden, LTD.

Steve Madden, een man met vele hoeden – en schoenen – is niet in één woord te beschrijven. Hij is een ondernemer, een bekroonde ontwerper, een zakenmagnaat én een familieman. De gelijknamige schoenenontwerper is ook het onderwerp van de documentaire. MADDMAN: Het verhaal van Steve Madden op Netflix. Een film die inzoomt op de man die een bloeiend merk opbouwde en het bijna verloor aan "The Wolf of Wall Street", om vervolgens terug te keren met een wereldwijd imperium. Hij heeft mislukkingen en natuurlijk successen doorstaan, zonder zijn bescheiden beginjaren of zijn vaste klantenkring te vergeten, wat resulteerde in miljoenen aanbiddende fans wereldwijd. Madden wordt beschouwd als de mode- en schoenenmagnaat van de 21e eeuw en heeft een aangeboren gevoel voor wat hot is, wat de toekomst brengt, wat spannend is en, belangrijker nog, hoe dit zich vertaalt naar de klant. Geïnspireerd door rock-'n-roll, gecombineerd met een vleugje sexappeal en een urban edge, creëert Madden schoenen die innovatief, leuk, soms wild en altijd perfect chic zijn.

In 1990, met slechts $ 1.100 op de bank, volgde Madden snel zijn intuïtie om de volgende grote trend te creëren, te anticiperen op de behoeften van de consument en vervolgens collecties te leveren die zowel baanbrekend als zeer verkoopbaar waren. Door zijn creatieve energie te kanaliseren om in zijn fabriek in Queens een verscheidenheid aan silhouetten en levendige stijlen te produceren, werd zijn droom al snel werkelijkheid en was het merk Steve Madden geboren.

De expertise van de productieve ontwerper in trendvoorspelling heeft hem naar de top van zijn vakgebied gebracht. Gedreven door puur instinct transformeerde hij een relikwie in schoenen tot een fenomeen toen hij bij de lancering van zijn bedrijf een nieuwe, verbeterde platformschoen introduceerde. Geïnspireerd door rocksterren uit de jaren 70, waren Maddens inmiddels beroemde chunky platformschoenen een van de grootste succesverhalen van die tijd en werden ze een begrip voor het merk. Met zijn vinger aan de pols van de popcultuur zegt Madden: "Wat mij inspireert, is wat ik mensen zie dragen op straat, overal ter wereld, van New York tot Londen en verder. Ik haal mijn ideeën en inspiratie uit het hardlopen op straat."

Er zijn geen producten die overeenkomen met de selectie. De fusie van stijl en muziek blijft de kern van Madden: "Muziek zit in het DNA van wat ik doe." Net als bij mode en design heeft Madden oog en oor voor opkomend talent, wat leidde tot de oprichting van Steve Madden Music, een geïntegreerd marketingplatform dat artiesten promoot via een veelheid aan media, consumentenkanalen en liveoptredens. Zo heeft hij samengewerkt met sterren zoals Lady Gaga, Katy Perry, Ellie Goulding, Iggy Azalea, Santigold, Tove Lo, Jason Derulo, The Kills, Tori Kelly, Halsey en Cardi B, allemaal tijdens hun opmars naar roem. Met het aanhoudende succes en de consistente groei van het Steve Madden Music-platform besloot Steve zijn liefde voor muziek verder uit te breiden en lanceerde hij in 2016 5Towns Records.

Op filantropisch vlak blijft Steve Madden aandacht schenken aan mensen die een tweede kans nodig hebben door diverse organisaties in dat genre te steunen. Ook helpt hij jonge ondernemers in het hele land met het onlangs gelanceerde bedrijfsinitiatief "Self Made".

Steven Madden, LTD.:

Tegenwoordig is het merk Steve Madden uitgegroeid tot een lifestylebedrijf dat niet alleen eigenaar is van Steve Madden, Steven by Steve Madden, Madden Girl, Freebird en Stevie's, maar ook van Betsey Johnson, Dolce Vita, Brian Atwood, Jocelyn, Report, Cejon, Mad Love en Blondo. Het is daarnaast licentiehouder van verschillende merken, waaronder handtassen, riemen en het gewilde sneakermerk Superga.

Steven Madden LTD ontwerpt en koopt ook producten onder private label merknamen voor diverse retailers. Steve Madden heeft een robuuste private label divisie, terwijl de groothandelsdistributie bestaat uit warenhuizen, speciaalzaken, luxe retailers, nationale ketens en groothandelaren wereldwijd. Het bedrijf exploiteert meer dan 208 winkels in 70 landen. Steve Madden geeft bepaalde merken in licentie aan derden voor de marketing en verkoop van bepaalde producten, waaronder confectiekleding, bovenkleding, ondergoed, brillen, kousen, sieraden, parfums, bagage, beddengoed en badproducten.

#maddensquad